zondag 24 september 2017

nazomeren

Wat een prachtig weer hebben we de laatste dagen.
Mijn impuls was om zaterdag wat spullen in een rugzak doen en naar Meyendel te rijden om door het herfstbos te dwalen, maar we hebben ook een tuin, die wel wat aandacht kon gebruiken.

Na de zomervakantie heeft lief samen met miss T de tuin achter het schuurtje weer helemaal leeggehaald en alles gesnoeid wat er gesnoeid kon worden.
Alleen door de regen van vorige week en de zon van deze week, was er toch alweer aardig wat onkruid opgeschoten.
Dus daar moest wat aan gebeuren.

En met dit weer is het in onze tuin ook mooi en heerlijk



De laatste zomerbloeiers, nog uit de ah moestuintjes.


De tuintafel en stoelen hebben we ook maar meteen in de schuur gezet.
En kennelijk werkte al die ruimte bij 'de heren'  op hun testosteron, want er moest even geknokt worden.


en dan gaat het er echt niet zachtzinnig aan toe.


We gingen ook nog gauw een ijsje halen, want je weet niet of dit de laatste keer is van het seizoen, want binnenkort zal die ijssalon wel tot het voorjaar dicht gaan.


En 'smiddag geniet de overwinnaar van het laatste zonnetje.


Op instagram post ik de laatste dagen steeds foto's van het afwasteam van die dag.
Onze vaatwasser is stuk.
En dat is wel heel snel als je je bedenkt dat deze geplaatst is met de nieuwe keuken en er dus pas 5 maanden in zit.
Nu komt volgende week de monteur, dus ik heb nog wel een aantal dagen m'n fotomomentjes.


Inderdaad! Ik sta zelf nooit op de afwasfoto. Klopt helemaal! Maar ik heb gekookt en hoef dan niet af te wassen en daarbij alle kleine beetjes vaat overdag neem ik voor mijn rekening, maar daar maakt nooit iemand een foto van........ 😉


En als ik voorspellingen van komende week mag geloven, houden we nog wel een paar dagen van dit nazomerweer.
Dus kan ik vast nog wel een keertje samen met een van de heren kater op het bankje van de zon genieten.

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk he! Heb ook zalig in de zon gezeten en de was aan de waslijn drogen vind ik ook zo"n genot!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat nazomeren is écht mijn ding! Ik vind het heerlijk, zulke dagen. Alsof ik dan meer geniet van de zon dan dat ik dat in de zomer doe... het voelt ook altijd als een cadeautje, zo'n zonnige dag in deze tijd van het jaar! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je 'wantjes' van Ingting! Fijn als het nog even warm blijft zodat we lekker kunnen na -zomeren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Helmi, ik was zo verbaasd toen ik zag ik ze krijg, masr met dit mooie weer heb ik ze voorlopig nog niet nodig

      Verwijderen